Customise Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorised as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyse the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customised advertisements based on the pages you visited previously and to analyse the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Şub 14, 2011
47 Views

Perakende Satış Hizmeti için Marka Tescilinde Ortaya Çıkan Sorunlar

Written by

Markalar hakkındaki Nice sınıflandırmasının 35.08. sınıfında yer alan “müşterilerin malları elverişli bir şekilde görmesi ve satın alması için çeşitli malların bir araya getirilmesi hizmetleri” perkandecilik hizmetleri olarak adlandırılmaktadır.

Çok geniş bir kapsamı olan bu sınıfa göre marka tescili talebinde bulunurken ne tip ürünlerin perakendeciliğinin yapılacağının ayrıca belirtilmesi zorunluluğu yoktur. Bu durum uygulamada ciddi sorunlara yol açmaktadır. Zira perakendecilik hizmetlerinde tescil edilen ibarenin perakendeciliğin hangi alanında kullanılacağının belirtilmemesi bütün malların perakendeciliği ile alakalı bir ibare üzerinde bir teşebbüse tekel hakkı vermektedir. Marka hukukunda istikrarın temeli olan sicilin belirliliği ilkesine de aykırı olan bu durum uygulamada büyük haksızlıklara yol açmaktadır.

Bir örnekle açıklamak gerekirse; diyelim Atlas ibaresi bir süper market adına 35. sınıftaki perakendecilik hizmetlerinde tescillliyken bir başka teşebbüs aynı ibareyi tıbbi ürünler perakendeciliğinde tescil ettirmek isterse marketçilikte kullanılan bu marka nedeniyle belki de yıllardır zaten kullanmakta olduğu markasını tescil ettirme hakkından mahrum kalacaktır. Hâlbuki marketcilik ve tıbbi ürünler perakendeciliği tamamen farklı dallardır ve iki marka arasında karıştırma ihtimali yoktur. Bu durumun hakkaniyete aykırı olduğu çok açıktır.

Ancak tescil aşamasında Atlas markalarının ne perakendeciliğinde kullanılacağı belirtilmediği için, şuanki mevzuat itibarıyla Atkas tamamen iki ayrı dalda kullanılacak da olsa aynı sınıfta tescil edilecek olan aynı markalardır ki mutlak tescil engelleri kapsamında tek markanın tek sahibi olur prensibi uyarınca, Atlas markası,  tamamen farklı bir alanda karışıklık yaratmayacak şekilde kullanılacak olsa dahi tescili hukuken mümkün değildir.

Uygulamada sıkça karşımıza çıkan bu problemin son derece basit bir çözümü vardır. O da perkendecilik hizmetlerinde marka tescili yaparken markanın hangi tip perakendecilikte kullanılacağının belirtilmesidir.


qtl { position: absolute; border: 1px solid #cccccc; -moz-border-radius: 5px; opacity: 0.2; line-height: 100%; z-index: 999; direction: ltr; } qtl:hover,qtl.open { opacity: 1; } qtl,qtlbar { height: 22px; } qtlbar { display: block; width: 100%; background-color: #cccccc; cursor: move; } qtlbar img { border: 0; padding: 3px; height: 16px; width: 16px; cursor: pointer; } qtlbar img:hover { background-color: #aaaaff; } qtl>iframe { border: 0; height: 0; width: 0; } qtl.open { height: auto; } qtl.open>iframe { height: 200px; width: 300px; }

Article Categories:
Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir