Customise Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorised as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyse the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customised advertisements based on the pages you visited previously and to analyse the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Şub 15, 2011
41 Views

Markanın Metatag Olarak Kullanılması

Written by

İnternet’in en önemli özelliği bilgiye en kısa, en hızlı ve en ekonomik yoldan ulaşmayı sağlamasıdır. İnternet farklı bilgisayarlarda bulunan bilgilere ulaşılmasını sağlayan bir kaynaktır ve bu bilgilere explorer, firefox, chrome gibi web browserları vasıtasıyla web adresi girilmesi suretiyle ulaşılır.

Ancak kişi her zaman web adresinin ne olduğunu bilemeyebilir ve ona ulaşmak için google, yahoo, bing gibi bir takım arama motorlarına yazdığı anahtar kelimeler vasıtasıyla aradığına ulaşmaya çalışabilir. Arama motorları da girilen anahtar kelimeye göre web siteleri arasından bir seçki yaparak kullanıcıya çeşitli olasılıklar sunar. Bu seçkiyi yaparken web sitelerinin arkasında bulunan ancak kullanıcının göremediği metatags denen kodlar kullanır.

Bu metatagsların marka ihlali oluşurma durumu marka hukukunu meşgul eden ayrı bir problem olarak son yıllarda karşımıza çıkmaktadır. Ülkemizde kanunkoyucunun 5833 sayılı kanunla getirmiş olduğu düzenleme ile artık bir markanın veya bir markanın benzerinin yönlendirici kod olarak kullanılmasının marka ihlali teşkil edeceğini öngörmüştür.

Ancak hemen belirtmek gerekir ki jenerik isimlerin metatag olarak kullanılması bu ihlal kapsamında değildir. Bunun manası, mesela Pizza Hut’un metatag olarak kullanılması Pizza Hut’un marka haklarını ihlal ederken jenerik bir isim olan Pizza’nın metatag olarak kullanımına Pizza Hut’un engel olması söz konusu olmayacaktır.

Markanın metatag olarak kullanılmasının marka tecavüzü oluşturacağı yönündeki görüşün temelinde web sitesi sahibinin markanın şöhretinden faydalanarak kendisine haksız bir avantaj sağlayacağına olan inaçtır.

Ancak buna karşın farklı bir siteye girdiğinin ayrımına varan tüketicinin tek bir tıkla o siteden çıkabileceği dikkate alındığında, doktrinde sadece metatag olarak kullanmanın marka tecavüzü oluşturmaması gerektiği bilakis metatag olarak kullanma yanında markanın görsel olarak sitede algılanması gerektiği de ifade edilmektedir.

Sonuç olarak ülkemizde 5833 sayılı kanunla marka sahibince markanın kon(metatag) olarak kullanılmasının da önlenebileceği öngörülmüş olmakla beraber bu alandaki uygulamanın AB ve ABD’de olduğu gibi geliştirilecek bir dava hukukuyla yerleşeceği şüphesizdir.

Article Tags:
· · ·
Article Categories:
Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir