Customise Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorised as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyse the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customised advertisements based on the pages you visited previously and to analyse the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Mar 15, 2012
68 Views
Markanın Adwords Olarak Kullanılması için yorumlar kapalı

Markanın Adwords Olarak Kullanılması

Written by

Anahtar kelimelerle yapılan reklâmlar, internet arama motorlarında işletmelerin arama motorlarıyla yaptıkları anlaşmalar çerçevesinde, sitelerin arma sonuçlarının üst kısmında veya yan kısmında çıkması biçiminde gerçekleşmektedir. Bilindiği üzere bu tip reklâmların en meşhuru ve en yaygını Google tarafından kullanılan adwords reklâmlardır. Google adwords reklâmlarında bir anahtar sözcük için en yüksek ücreti ödeyen kimse reklâm sıralamasında ilk sırada yer almaktadır.

Adwords reklâmlarda bir markanın kullanılması kural olarak MarKHK m. 9/II(e) gereği markanın ihlali olarak kabul edilebilecektir. Konuyla ilgili emsal kararlara göre debir şirketin başkasına ait markayı anahtar kelime olarak kullanması markasal bir kullanım olmakla birlikte bu tek başına bir marka ihlalini kabul etmek için yeterli değildir. Bunun yanında markanın köken gösterme işlevinin de zarar görmesi gerekir. Google’ın sorumluluğu ise anahtar kelimelerin kullanımına ilişkin belirlediği politikalarla sınırlıdır. Yoksa ülkemizi de etkileyen Avrupa Topluluğu Adalet Divanı’nın birçok kararında da belirtildiği üzere anahtar kelimelerin tek tek seçiminde Google’ın herhangi bir denetimi ve sorumluluğu yoktur, reklâm veren bizzat sorumludur.

Article Categories:
Makaleler

Comments are closed.