Customise Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorised as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyse the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customised advertisements based on the pages you visited previously and to analyse the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Haz 25, 2013
51 Views

Sosyal Medyada Marka İhlalleri Üzerine

Written by

Sosyal medyanın son zamanlardaki büyük gelişim ve değişim göstermiş olduğu herkesin malumudur. Birçok sosyal medya enstrümanı olmakla birlikte ülkemizde en çok bilinen ve kullanılanları Facebook ile Twitter’dır. Özellikle Facebook’un ticari kullanımının yaygınlaşarak ticari teşebbüslerin ve markaların Facebook sayfalarını adeta kendi web siteleri gibi tanıtıp kullanmaktadırlar. Diğer yandan ODTÜ’nün “tr” uzantılı web sitelerinde yaptığı gibi marka tescil belgesi, ticaret unvanı gibi kullanımı meşrulaştıran belgeler istemeden birkaç dakika içinde alınabilen Facebook sayfaları yoluyla markaların yetkisiz kullanımlarının da yaygınlaşmasına neden olmuştur.

Markasının Facebook’ta yetkisiz biçimde kullanıldığını fark eden yetkilinin ilk yapması gereken, durumu gayet iyi izah eden İngilizce bir epostayla Facebook yönetimine başvurmak olmalıdır. Bu tip şikayetlerde ilgili sitelerin yönetimlerinin etkili bir şekilde çalıştığı ve hızlı dönüşler yapabildiği gözlemlenmektedir. Bu nedenle birçok olayda işlem hak sahibinin yaptığı başvuruyla sonuçlanabiliyor. Bir kez yapılabilecek bu başvuruda durumu temiz bir İngilizce ile marka hukuku jargonuna uygun biçimde izah etmek can alıcı bir öneme haizdir. Bu nedenle yazılacak bir eposta bile olsa bu aşamada uzmanlık sahibi bir marka vekili veya avukattan yardım almanın uygun olacağını düşünüyoruz.

Ticari marka ihlaline dair bir iddia bildirimi gönderirken eklenmesi gereken bilgiler aşağıdadır;

  • Hak iddia edilen ticari marka,
  • Ticari markalı sözcük, sembol,
  • Ticari marka hakkının sahip olunduğu ülke veya ülkeler,
  • Marka tescil numarası,
  • Hak iddia edilen ürünlerin veya hizmetlerin kategorisi,
  • Ticari içeriği ihlal ettiği öne sürülen içeriğe yönetimin ulaşabilmesi için Facebook hesabının ismi gibi gereken bilgiler,
  • Bu içeriğin marka haklarını nasıl ihlal ettiğine ilişkin açıklamalar.

Bu girişimin bir faydası olmazsa söz konusu kullanımla alakalı her zaman savcılığa suç duyurusunda bulunulabilir. Marka ihlalini yapan kişi belliyse veya tespit ediliyorsa bu süreç pürüzsüz işliyor. Ancak eğer markayı yetkisiz kullanan kişinin kim olduğu tespit edilemiyorsa bu durumda savcılık Adalet Bakanlığı vasıtasıyla sosyal paylaşım sitesinden IP bilgilerinin tespitini istiyor. Facebook, Youtube, Twitter gibi siteler ABD mahkemeleri dışındaki adli ve idari makamlara bilgi vermediklerinden yapılan soruşturmalar bu aşamada tıkanabiliyor ve soruşturma takipsizlikle sonuçlanabiliyor.

Article Categories:
Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir