Customise Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorised as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyse the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customised advertisements based on the pages you visited previously and to analyse the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Haz 18, 2014
70 Views

Alan Adı Tescilinde Kötü Niyet

Written by

WIPO kılavuzunda kötü niyetle alan adı tesciline ilişkin bazı örnekler verilmiştir. Bu durumlar sınırlayıcı olmayıp diğer bazı başka haller de kötü niyetli alan adı tesciline örnek teşkil edebilir;

  • Alan adının satmak, kiralamak ya da alan adını marka sahibine transfer etmek için alındığı anlaşılmaktaysa mesela alan adını marka sahibine satmak için teşebbüste bulunulduysa veya aynı kişi daha önce birçok tanınmış markalara benzeyen alan adlarını tescil ettirmişse yani marka korsanlığını meslek edinmişse,
  • Alan adı, marka sahibinin bu alan adını almasını engellemek için alındıysa,
  • Alan adı rakibinin ticaretine zarar vermek için alındıysa,
  • Alan adı sahibi bu alan adını alarak bilhassa karışıklık yaratmak suretiyle sanki marka sahibinin acentesi, lisansörü, yetkili satıcısı algısı yaratarak kar etmeğe çalışıyorsa,

Bunlar kötü niyetli alan adı tescillerinin en tipik biçimleri olarak görülmektedir. Bu tip durumlardan en çok görüleni çok tanınmış bir markanın benzerini alan adı alarak tanımış markayla bağlantılı olduğu izlenimini yaratmaktır.

Article Categories:
Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir