Kas 7, 2014
4 Views

Önceki Markanın Müktesep Hak Yaratmasında Kullanımın Önemi

Written by

Yargıtay 11. HD’nin E. 2010/610, K. 2011/8974 sayılı kararında bu husus aynen şu şekilde belirtilmektedir; mükerrer marka sahiplerinden birisinin yaptığı ve tescilli markasının serisi niteliğindeki yeni bir başvurunun 556 Sayılı K.H.K.deki tescil engellerinin varlığına rağmen müktesep hak ilkesinden yararlanarak tescil edilebilmesi için; daha önceki markasının tescil ve kullanımıyla ilgili olarak mükerrer marka sahipleri arasında bir uyuşmazlık çıkartılmaksızın markaların kullanılmakta olması, gereklidir( Yargıtay 11. HD’nin E. 2010/610, K. 2011/8974 sayılı karar)

 Yargıtay’ın müktesep hakkın varlığı için aradığı bir koşul olan seri marka yaratma amacı aramaktadır.

Yargıtay müktesep hakla ilgili yukarıda anılan kararında seri markalar yaratma amacı taşınması gerektiğinden bahsetmiştir. Kullanımı olmayan bir markanın versiyonunun tescilinde seri marka yaratma amacı taşındığından bahsedilebilir.

Lakin Yargıtay’ın seri marka tanımı; bir işletme tarafından uzun süredir kullanılan markanın asıl unsurunun muhafaza edilerek markanın tüketici nezdinde yarattığı izlenim korunmak suretiyle yeni markalar yaratmak, biçimindedir(EK.4: Yargıtay 11. HD E.2007/7547, K.2008/10251 T.19.09.2008)

Nitekim ATAD da konuyla ilgili kararında; seri marka olduğu iddia olunan markaların piyasada belli bir yoğunlukta kullanılıyor olması gerektiğini, belirtmiştir(C–234/06 P II Ponte Finanziara v OHIM [2007] ECR I–7333).

Article Categories:
Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir