Customise Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorised as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyse the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customised advertisements based on the pages you visited previously and to analyse the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Oca 6, 2015
96 Views

SMK m. 5/1-ç Aynı veya Ayırt Edilemeyecek Derecede Benzer Markalar

Written by
banner

SMK 5/1-ç ;Aynı veya aynı türdeki mal veya hizmetlerle ilgili olarak tescil edilmiş ya da daha
önceki tarihte tescil başvurusu yapılmış marka ile aynı veya ayırt edilemeyecek kadar benzer
işaretler.

Uygulamada en çok karşılaşılan hükümsüzlük nedenlerinden birisi tescil başvurusu yapılmış bir marka ile aynı veya ayırt edilemeyecek kadar benzer önceki markanın varlığıdır. Sınai Mülkiyet Kanunu 5/1-ç ve öncesinde Markaların Korunması Hakkındaki Kararname aynı veya ayırt edilemeyecek derecede benzer marka kavramını tanımlamadığından bu konu uygulamayla geliştirilmiştir.

Önceki marka ile sonraki markanın aynı olması; her iki markanın sözcük, şekil, rakam, renk gibi tüm unsurlarının özdeş olmasını ifade eder. Markanın tüm unsurları aynı olmamasına rağmen yazı, rakam, şekil, renk gibi tüm unsurlarının özeş olmasıdır. Markanın tüm unsurları aynı olmamasına rağmen yazı sitili, büyüklük gibi tali unsurlarının farklılık göstermesi aynı/ayırt edilemeyecek derecede benzerliği ortadan kaldırmaz.

Genellikle küçük farklılıklar yaratarak önceki markaya benzerlikten kaçınılmaya çalışılmaktadır. Markaların aynı veya ayırt edilemeyeceği hususunda şüphe varsa konu artık MarKHK m. 8/1-b kapsamında karışıklık yaratacak derecede benzerlik kapsamında değerlendirme yapılmalıdır.

Mutlak tescil engelinin söz konusu olması için markaların aynı veya ayırt edilemeyecek derecede benzer olması yanında markaların iştigal edeceği  mal ve hizmetlerin de aynı veya aynı tür olması gereklidir. TPMK tescil belgesinde yer alan mal ve hizmetlerin aynı olması halinde aynı sınıf mal ve hizmetlerden söz edilmektedir. Ancak sınıfsal ayniyet her zaman açık olmayabilir. Bu nedenle SMK m. 5/1-ç aynı/aynı tür mallardan bahsetmiştir. Bu durumda, malların doğası, kullanım amaçları, rekabet halinde ve tamamlayıcı olup olmadıkları gibi objektif kriterler ışığında değerlendirme yapılmalı ve aynı şekilde mal ve hizmetlerin ayniyeti hususunda şüphe doğması halinde de konu SMK m. 6/1 anlamında iltibas kapsamında değerlendirilmelidir.


FORUM ve FORUM YATIRIM, Ayırt Edilemeyecek Kadar Benzerlik 5647

Sınai Mülkiyet Kanunu Madde 5 Mutlak Tescil Engellerinin Kapsamlı Rehberi

Marka Tescilinde Mutlak Ret Nedenleri

https://www.jurix.com.tr/article/12502?u=0&c=0

Article Categories:
Marka

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir