Customise Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorised as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyse the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customised advertisements based on the pages you visited previously and to analyse the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Nis 29, 2019
62 Views

Markaların Bir Arada Varolması(Coexistence)

Written by
banner

Markaların aynı piyasada bir arada  kullanılıyor olması(coexistence) potansiyel müşterilerin markaların farklı kaynaktan geldiği yönünde eğitim ve tecrübe kazandıkları izlenimi yaratıyorsa bu durumda karışıklık riskinin bulunmadığı sonucu doğabilecektir.

Yargıtay 11. HD 21.04.2008 T. 2007/3750 E. 2008/5278 K. sayılı ilamında; davacının Kent markası ile davalının Kent+Boringer markasının uzun zamandan beri aynı piyasada karışıklık doğmayacak şekilde sorun olmadan yer aldığı gerekçesiyle markalar arasında karışıklık riski olmadığı kararına varmıştır.

Yargıtay 11. HD 07.12.2007 07.12.2007 T, 2006/8372, 2007/15510 sayılı kararında; davalının NEŞET ibareli başvurusunun 1973 yılından itibaren bakkaliye faaliyeti için kullanıldığı, davacının markalarının ise 1997 yılında tescil edilip davalının tescilli/tescilsiz işaret ve unvanı ile markanın eş zamanlı kullanılmasından kaynaklanan bir uyuşmazlık olmadığı, bunun da fiilen karışıklık riski olmadığını gösterdiği, davalının ticarette bu işaretle tanınıp bu tanınmışlığının tüketiciler nezdinde sunduğu ürünler ile kendisi arasında bir tereddüte yer bırakmayacak şekilde güç kazandığı, ulaşılan bu iktisadi hak nedeniyle artık kendisinden bu işareti ticarette kullanımını terk etmesinin istenemeyeceği kadar ekonomik değer yaratılmış olduğu gerekçeleriyle hükümsüzlük davasının sessiz kalma yoluyla hak kaybı ile bir arada varolma(coexistence) nedeniyle hükümsüzlük davasının reddi yönündeki yerel mahkeme kararını onamıştır.

Anahtar Kelimeler: haksız rekabet, haksız rekabet hukuku, Marka, marka ankara avukat, marka avukat, marka dava, Marka Hukuku, marka hükümsüzlük, marka hükümsüzlüğü, marka ihlali, marka iltibas, marka itiraz, patent tecavüzü, patent tescili, tasarım avukat, tasarım hukuku, yidk kararının iptali, türk patent dava, coexistence, bir arada varolma.

Ankara avukatı olunması nedeniyle Türk Patent’in kararlarına karşı davalar, marka hükümsüzlüğü davaları, patent davaları, tasarım davaları, Türk Patent’in Yeniden İnceleme ve Değerlendirme Kurulu’na(YİDK) karşı davaların yanında marka vekili olunması itibarıyla Türk Patent Markalar Dairesi kararlarına karşı itirazlar, haksız rekabet davaları, alan adı davaları ve tahkimleri ağırlıklı olarak çalışma alanlarımızdır.

Marka Birarada Var Olma Mutabakatı; Köseoğlu Kararı

Markada Kazanılmış Hakkın Şartları; NAMLI Kararı 968

Bir arada Kullanım; Kazanılmış Hak; Osaka Kararı 740

Article Categories:
Marka

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir