Customise Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorised as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyse the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customised advertisements based on the pages you visited previously and to analyse the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Kas 7, 2019
58 Views

İtirazlarda Kullanım Kanıtı Sunulması Zorunluluğu SMK m. 19/06

Written by
banner

SMK m. 19/06’ya göre yapılan itirazlarda dayanak yapılan markaların tescilinden itibaren 5 yıllık süre geçmişse başvuru sahibinin talebi üzerine itiraz sahibinden itiraza konu başvurunun başvuru veya rüçhan tarihinden itibaren önceki beş yıllık süre içinde itiraz gerekçesi markasını itiraza dayanak mal ve hizmetler bakımından ciddi anlamda kullandığını veya kullanmamaya dair haklı nedenlerinin bulunduğunu delil sunması talep edilir. İtiraz sahibi tarafından bunun ispatlanamaması halinde itirazı reddedilir veya kısmen ispatlanması halinde sadece kullanımı ispatlanan mal veya hizmetler açısından itiraz dikkate alınır.

Bu noktada SMK m. 19/2’deki “kullanım kanıtı sunma” enstrümanı marka başvurusu sahiplerine kullanılmayan markaların haksız itirazlarına karşı önemli biri imkan tanımıştır. Ancak bu imkan yapılan itiraza açıkça görüş bildirilmesiyle bildirilmesi halinde geçerlilik kazanarak kullanım kanıtı sunulması gündeme gelecektir. Bu nedenle itirazlara görüş bildirmenin de önemi çok artmıştır. Kişilerin kendileri yaptıkları başvurularda bu maddeyi bilmeleri olasılığı zayıf olduğundan karşı tarafın kullanılmayan markayla itiraz yapması halinde SMK m. 19 gündeme gelmediğinden yok yere marka başvurusunun reddi gündeme gelebilecektir.

SMK’da tescil sürecinde yapılan itiraza karşı ileri sürülen kullanmama def’inin yanı sıra markasını beş yıl boyunca kullanmayan marka sahibinin açacağı hükümsüzlük ve tecavüz davalarında kullanmamanın def’i olarak ileri sürülebileceği öngörülmüştür(SMK m. 25/7, 29/2).

Dolayısıyla bir markanın SMK m. 19/2 anlamında kullanıldığı ispat edilmezse markaya dayanarak açılan davaların kaybedilmesi kaçınılmaz olacağı için marka sicilde tescilli olsa da işlevsiz kalacaktır.

Tescil başvurularına karşı yapılan itirazlarda SMK m. 19/2’nin uygulanabilmesi için;

  • Marka tescil başvurusuna yapılan itirazın SMK m. 6/1 kapsamında olması,
  • İtiraza gerekçe olarak gösterilen markanın, itiraz edilen markanın başvuru tarihinden itibaren Türkiye’de en az beş yıldır tescilli olması,
  • Kullanım ispatının talep edilmiş olması,

gereklidir.

Bu şartların bulunması halinde itiraz sahibinden veya hükümsüzlük davasında marka sahibinden; itiraza gerekçe olarak gösterdiği markasını itiraz edilen markanın başvuru veya rüçhan tarihinden önce Türkiye’de ciddi bir şekilde kullandığını göstermesi istenilir. Markanın kullanımı kapsamındaki sadece belli mal veya hizmetler açısından ispat edilebiliyorsa bu durumda marka sadece kullanımın ispatlandığı mal ve hizmetlerde tescilliymiş gibi ele alınır, kullanımın ispatlanmadığı mal ve hizmetler dikkate alınmaz.

Örneğin çaylar, yeme içme hizmetleri emtiasında tescilli 42 markasına dayanarak yeme içme hizmetlerinde başvurusu yapılan Vakfıkebir 42 markasına itiraz edilecek olsa ve de kullanım kanıtı talebine istinaden 42 markasının sadece “çaylardaki” kullanımı ispat edilebilse bu durumda böyle bir durumda 42 sadece çaylarda tescilliymiş gibi ele alınır ve çaylar ile başvuru kapsamındaki “yeme içme hizmetleri” benzer görülmezse itiraz reddedilir. Aynı şey hükümsüzlük davası açısından da geçerlidir.


Markanın “CİDDİ” Kullanımı Kavramı

Markanın Ayırt Edici Unsurlarını Değiştirmeden Kullanımı

https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/520575

https://www.mondaq.com/turkey/trademark/1134788/marka-hukukuna-304li351kin-kullan305m-304spat305-kapsam305nda-sunulmas305-gereken-deliller

https://webim.turkpatent.gov.tr/file/d4645118-5757-46ee-9e01-fc1e0ff01b86?download

http://www.openaccess.hacettepe.edu.tr:8080/xmlui/bitstream/handle/11655/23344/10257537.pdf?sequence=1

https://www.ficpi.org.tr/wp-content/uploads/2019/11/kullanim-ispati-huseyin-yilmaz.ppt

http://MARKA HUKUKUNDA KULLANILMAMA SAVUNMASIhttp://nek.istanbul.edu.tr

Article Categories:
Marka

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir