Customise Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorised as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyse the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customised advertisements based on the pages you visited previously and to analyse the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Kas 8, 2019
136 Views

Markalar Arasındaki Kavramsal Benzerlik/Farklılık ve Etkisi

Written by
banner

Sherman’a göre; benzerlik kavramsal ve görsel, duysal açıdan değerlendirilir. Markaların benzerliği değerlendirilirken markanın arkasındaki fikir üzerinde de durulmalıdır(LionelBently, Brad ShermanIntellectualPropertyLaw Second Edition S. 857).

Bu husus OHIM itiraz kılavuzunun markaların mukayesesi kısmında şu şekilde belirtilmiştir: Bir manası olan markaların kavramsal mukayesesinde ifade bir bütün halinde ele alınmalı tek tek sözcükler üzerinde durulmamalıdır(OHIM Opposition Manuel Comprasion of SignsPart 2 Chapter 3 S. 25).

Yasaman’ın belirttiği gibi; iltibasın varlığı araştırılırken markaların fonetik ve görsel benzerliğinden ziyade anlam bakımından değerlendirmesi yapılmaktadır(Prof. Dr. Hamdi Yasaman Marka Hukuku Bilirkişi Raporları C.III S. 452- 453).

Markalar arasındaki benzerlik değerlendirmesi itirazlarında ve açılan YİDK kararı iptali, marka hükümsüzlüğü ve marka tecavüzü davalarında markalar arasındaki kavramsal benzerlik üzerinde de durmak karışıklık riskini ortaya koyabilmek için önem arz etmektedir. OHIM’in belirttiği gibi manası olan markalarda markalar arkasında yatan fikir benzerse benzerlik olduğu kabul edilebilir.

Bunun tam tersi de geçerli olabilecektir. AB nezdinde ve ülkemizde verilen kararlarda istikrar kazandığı üzere markalar arasında pontansiyel müşterinin anlayabileceği şekilde açık ve net bir mana farklılığı varsa, kavramsal farklılık varsa bu durumda normalde benzerlik teşkil edebilecek mesela bir harf farklılığı olan markaların bile karışıklık yaratmayacağı sonucuna varılabilecektir.

ABAD’ın Bass/Pash kararına göre; eğer markalardan birinin açık ve net bir anlamı varsa, diğerinin ise tamamen farklı anlamı var veya hiçbir anlamı yoksa bu kavramsal farklılık duysal benzerliği dengeleyebilir(T–292/01 Philips Van Heusen v OHIM Pash Textilvertrieb und Einzelhandel Par. 54).

Markalar Arasındaki Görsel, Duysal ve Kavramsal Benzerlik

Marka Tescilinde Mutlak ve Nisbi Ret Değerlendirmesi

Markaların Benzerliği NEVİN 414

Tanınmış Markalarda İltibas 2315

 

Article Categories:
Marka

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir