Customise Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorised as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyse the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customised advertisements based on the pages you visited previously and to analyse the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Oca 22, 2020
73 Views

Güçlü Marka – Zayıf Marka

Written by

Karıştırma ihtlmali değerlendirmesinde “markanın ayırt edici gücü” de dikkate alınmaktadır. Buna göre ayırt ediciliği zayıf markalar için karıştırma ihtimalinin mevcudiyeti daha az olacaktır. Buna karşılık markanın ayırt edici gücünün yüksek olması karışıklık riskini arttıran bir faktör olacaktır.

banner

Karıştırma ihtlmali değerlendirmesinde “markanın ayırt edici gücü” de dikkate alınmaktadır. Buna göre ayırt ediciliği zayıf markalar için karıştırma ihtimalinin mevcudiyeti daha az olacaktır. Buna karşılık markanın ayırt edici gücünün yüksek olması karışıklık riskini arttıran bir faktör olacaktır. Ancak şunu da ifade etmek gerekir ayırt edicilik karışıklık riski değerlendirmesinde dikkate alınacak faktörlerden sadece birisidir ve tek başına karışıklık riskini varlığını veya yokluğunu göstermez.

Yani ayırt ediciliği düşük bir markaya iltibas olabileceği gibi ayırt ediciliği çok yüksek bir markaya iltibas olmayabilir.

Zayıf marka kavramı Türk Patent’in itiraz değerlendirmelerinde, iptal ve hükümsüzlük davalarında çok daha fazla dikkate alınır olmuştur. Örneğin Çankaya-Liv Çankaya davasında Çankaya Hastanesi’nin Liv Çankaya markasına itirazını “çankaya”nın bir yer ismi olması ve kimsenin tekeline bırakılamayacağı gerekçesiyle reddetmiştir.

Pınar Beyaz ile Keram Beyaz arasındaki benzerlik değerlendirmesinde “beyaz” ibaresinin beyaz peynire bir atıf olduğu kabul edilmekle birlikte hem “beyaz”ın doğrudan mal için tasviri olmaması hem de Pınar’ın kullanımını dikkate alarak markalar arasında karışıklık riski olduğuna karar vermiştir.

Markalar başlangıçta çok zayıf ayırt ediciliğe sahip olmakla birlikte sonradan kullanım yoluyla yüksek ayırt edicilik kazanabilirler. Örneğin Best Buy “en iyi alım” manasına gelmekte olması nedeniyle perakendecilikte tasviri bir ibaredir. Ancak ABD’da anılan isimli elektronik marketinin bu ibareyi markasal olarak çok yoğun biçimde kullanması nedeniyle potansiyel müşteri açısından “best buy” bir teşebbüsün ismi manası kazanmıştır.

Diğer yandan “selpak” başlangıçta tasviri, tanımlayıcı önemi olmayan orjinal bir ibare olmasına rağmen zamanla “selpak” kelimesinin kağıt mendiller için kullanılan tanımlayıcı bir ibare olması nedeniyle başlangıçtaki ayırt ediciliği zayıflamıştır.


İlaç Markaları; Zayıf Marka ve İltibas; Arnica Kararı 5226

Ankara Kahve Festivali, Markanın Ayırt Ediciliği 2320

ASPAVA Kararı; Markanın Jenerikleştiği Savunması 4416

Markalar Arasında Karıştırılma İhtimali; Esas ve Yardımcı Unsurların Tespiti

YHGK T Stick Royal Kararı 26

Article Categories:
Marka

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir