Customise Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorised as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyse the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customised advertisements based on the pages you visited previously and to analyse the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Oca 22, 2020
57 Views

İlaç Markaları

Written by
banner

İlaç markaları genel olarak ilacın etken maddesine atıfla oluşturulduğu için genel olarak zayıf markalardır. İlaç markaları genel olarak zayıf markalar olmakla ve aynı kökten birçok ilaç markası piyasada olmakla birlikte markanın alım sürecine dahil olan doktorlar, eczacıların sağlık profesyoneli olduğu için yüksek dikkat seviyesine sahip olması ile ilaçların müşterisi olan hastaların sağlıklarını ilgilendiren bir konuda daha fazla özen gösterecek olması unsurları aynı kökten türetilmiş birçok ilaç markasının olması durumunu dengelemektedir.

Yargıtay 11. HD 2005/14630-2007/6678 sayılı kararında; GLUCOPHAGE markasının doktor ve eczacılar gibi eğitimli kişiler tarafından “glukofaj” şeklinde telaffuz edileceği gerekçesiyle GLUFAJ markası ile bu marka arasında karışıklık riski olduğu yönündeki yerel mahkeme kararını bozmuştur.

Diğer yandan Yargıtay “11. HD 2011/2556/-2013/9094 sayılı kararında; PLAVIX COPLAVIX DUOPLAVIX markaları ile STAVIX markaları arasında karıştırma ihtimali olmadığı yönündeki mahkeme kararını onamıştır.

Karışıklık riski konusunda yapılan değerlendirmede de belirtiliği üzere sağlık profesyonelleri ve hastalar belli oranda benzerlik gösteren ilaç markalarının varlığı hususunda eğitim ve tecrübe kazanmışlardır. Keza yukarıda da belirtildiği üzere ilaç markaları genel olarak etken maddelere veya hastalıklara atıfta bulunmaktadır. Bu durum da normalde karışıklık yaratacak olan PAROL-TAMOL gibi ilaç markalarının aynı piyasada bulunabilmesine olanak sağlamaktadır. Ancak çok stresli ve yoğun çalışan sağlık profesyonellerinin dikkat ve özeninin yüksek sağlık profesyonellerinin yüksek dikkat ve özeni onların da karışıklık içine düşmeyeceğini göstermez ki ilaç konusunda düşülebilecek bir karışıklığın sonuçları çok daha ciddi olacaktır.

Article Categories:
Marka

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir