Customise Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorised as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyse the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customised advertisements based on the pages you visited previously and to analyse the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Oca 24, 2020
51 Views

Aynı Markalar Arasında Verilmiş Karıştırma İhtimali Kararlarının Etkisi

Written by
banner

Aynı veya benzer markalar hakkında önceden verilmiş mahkeme kararları Yargıtay tarafından karıştırma riskinin varlığı konusunda güçlü delil olarak kabul edilmektedir.

Yargıtay 11. HD 2007/1679-2009/3943 sayılı kararında; aynı hususa ilişkin kesinleşmiş bir mahkeme kararı ve davalı kurumun bir kararı söz konusu olup her ne kadar önceki davada verilen karar bu dava için HUMK’un 237. maddesi kapsamında kesin hüküm oluşturmazsa da yapılan açıklamalar çerçevesinde bu uyuşmazlığın çözümünde güçlü bir delil niteliğinde sayılacağından mahkemece bu durumun bu çerçevede nazara alınması gereklidir(Yargıtay 11. HD 2007/1679-2008/3943).

Aynı veya benzer markalara ilişkin kararlar varken farklı yönde karar verilecekse de bunun nedeninin aynı ölçüde güçlü bir şekilde açıklanması gereklidir.


Tanınmış Markalarda İltibas 2315

OOPS v VIOOPS! Kısa Markalarda Karıştırılma

Markalar Arasında Karıştırılma İhtimali; Esas ve Yardımcı Unsurların Tespiti

Markaların Benzerliği NEVİN 414

Manyaslı Şahinoğlu v Şahin Markaların Benzerliği 2335

 

Article Categories:
Marka

Comments to Aynı Markalar Arasında Verilmiş Karıştırma İhtimali Kararlarının Etkisi

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir