Customise Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorised as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyse the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customised advertisements based on the pages you visited previously and to analyse the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Şub 24, 2020
43 Views

Karıştırma İhtimali Yoluyla Marka Tecavüzü

Written by
banner

Tescilli marka ile aynı veya benzer olan ve tescilli markanın kapsadığı mal ve hizmetleri kapsayan bu nedenle tescilli marka ile karıştırılma ihtimali olan herhangi bir markanın kullanılması tecavüz teşkil eder.

Karıştırma ihtimali hem bir tescil engeli hem de bir tecavüz halidir.

Markanın ve mallların/hizmetlerin aynı olması durumunda tescil engelinin veya tecavüz durumunun bulunduğunu saptamak oldukça kolaydır. Ancak karışıklık riski hususu potansiyel müşterinin gözünden ilgili tüm faktörler dikkate alınarak yapılacak bir değerlendirmeyi içerecektir ki bu bu hususta kimi zaman Türk Patent, mahkemeler, İstinaf, Yargıtay bile farklı görüşlerde olabilmektedirler.

Tecavüz iddiasıyla açılan davalarda tecavüz  iddiasına muhatap olan taraf genellikle markasının renk, şekil, kelime olarak farklılıklar içerdiğini öne sürerek markalar arasında benzerlik olmadığını öne sürmektedir.  Böyle durumlarda önceki markaya eklenen unsurların önceki markanın ayrıca algılanmasının önüne geçecek nitelikte olup olmadığı irdelenecektir. Önceki markanın başlangıçtaki ayırt ediciliği, orjinalliği de bu değerlendirmede etkili olacaktır. Mesela Çankaya Hastanesi v Liv Çankaya Hastanesi kararında “liv” ibaresinin önceki markanın unsuru olan “çankya” ibaresine eklenmesinin ayırt ediciliği sağladığı öne sürülmüştür. Burada “çankaya”nın yer ismi olması nedeniyle herkesin kullanımına serbest kalması gerektiği düşüncesi bu kararın verilmesinde etkili olmuştur. Ancak Çankaya yerine mesela Pioneer v Pioneer Kenan gibi bir kullanımda “pioneer” orjinal bir marka olduğundan “kenan” ibaresinin eklenmesi ayırt ediciliği sağlamayacaktır.

Önceki KHK sisteminde tecavüz davasından önce yapılmış marka tescillerinin sonuçları beklenmekte ve tecavüz iddiasına konu marka tescil almışsa “hukuken var olan bir hakkın fiilen kullanımının engellenemeyeceği” gerekçesiyle önce hükümsüzlük davası açılması gerektiği için tecavüz yaratan markanın hükümsüzlük davası sonuçlanana kadar kullanımı söz konusu olmaktaydı. Ancak SMK sonrası dönemde SMK m. 155 ile bu prensip ortadan kalmış ve tecavüz iddiasında bulunanın marka tescillerinden sonra yapılan marka tescillerinin tecavüz iddiasını savuşturamayacağı açıkça kabul edilmiştir.

Marka avukatları ve marka vekilleri marka tecavüzü iddialarıyla karşılaştığında SMK öncesi dönem ile KHK dönemi arasındaki farklılıkları iyice kavrayarak hareket etmeleri önem arz etmektedir.

OOPS v VIOOPS! Kısa Markalarda Karıştırılma

Marka Karıştırılma İhtimali Değerlendirmesi 64

Manyaslı Şahinoğlu v Şahin Markaların Benzerliği 2335

Markaların Benzerliği NEVİN 414

Markanın Farklı Mal ve Hizmetlerde Kullanılmasına İtiraz Edilmesi, Toplumsal Tanınmışlık Kavramı

Article Categories:
Marka

Comments to Karıştırma İhtimali Yoluyla Marka Tecavüzü

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir