Customise Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorised as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyse the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customised advertisements based on the pages you visited previously and to analyse the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Mar 6, 2020
76 Views

Sosyal Medya Yoluyla Hakaret ve Tazmini

Written by

Sosyal medya kullanımının yaygınlaşmasıyla yapılan paylaşımlar sebebiyle kişilik hakkı ihlalleri hayli artış göstermiştir. Sosyal medya yoluyla kişilik hakkına saldırıda bulunulan kimse, uğradığı manevi zarara karşılık, zararın giderilebilmesi için karşı taraftan kendisine manevi zarara karşılık bir miktar para ödenmesini talep edebilecektir.

Sosyal medya yoluyla kişilik haklarına saldırı durumlarında manevi tazminatın şartları şunlardır;
• Hukuka aykırı biçimde kişilik hakkına saldırıda bulunulması,
• Zarar gören kişinin aynı zamanda kişilik hakkına saldırılan kişi olması,
• Manevi zararın bulunması,
• Saldırı ve zarar arasında mantıki bağ olması,
• Kişiliğe saldıran kişinin sorumlu olmasını gerektiren bir kusuru olması.

Burada zikredilen şartların hepsinin tazminat için gerekli olması yanında “nedensellik bağı” özellikle önemlidir. Keza sosyal medya yoluyla kişilik hakkı zedelenenler, hakarete uğrayanlar, özel hayatın gizliliği ihlal edilenler yapılan yayından sonra kişilik hakkını zedeleyen paylaşımdan çok buna ilişkin yorumlardan rahatsız olmaktadırlar. işte bu yorumlardan yorumu yapanların kendisi sorumlu olacaktır.

Yargıtay uygulamasında inceleme ifade özgürlüğü bağlamında değerlendirme yapmaktadır. Yargıtay içtihatlarında kamuyu ilgilendiren konularda ifade özgürlüğüne sınırlama getirilemeyeceği, siyasiler açısından eleştiri çıtasının daha yüksek olması gerektiği, bir yazıdaki tek bir ifadenin değil bütünün dikkate alınması gerektiği gibi birçok prensip ortaya konulmuştur.

Eleştiri sınırını aşmayan kişisel değer yargısı yani yorum,görüş içeren paylaşımlarda kişilik hakkının ihlali nedeniyle manevi tazminata hükmedilmemelidir.Düşünce ve ifade özgürlüğü sınırlarını aşan küfür, hakaret, yanlış ve yanıltıcı beyan içeren paylaşımlarda, zarar gören için manevi tazminata hükmedilmesi gerekmektedir. Bu sınırlar hakimler tarafından olayın şartlarına göre titizlikle belirlenecek ve avukatlar da bu sınırların çizilmesinde olayın sağlıklı bir şekilde ortaya konulmasını sağlayacaklardır.


Sosyal Medya Düzenlemesi

Sosyal Medyadan Hakaret; Instagram, Facebook

https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/1443988

Article Categories:
Genel

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir