Customise Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorised as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyse the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customised advertisements based on the pages you visited previously and to analyse the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Ağu 25, 2021
485 Views

Fırınburger, Kullanımla Ayırt Edicilik Kazanma, Bilirkişi Görüşü 1985

Written by
banner

Bir markanın tescil edilebilmesi için ayırt edici olması gereklidir. Ayırt edicilik markanın kapsamındaki mal ve hizmetlere göre değerlendirilir. Örneğin ELMA gıda ürünleri için ayırt edici değilken APPLE elektronik ürünlerinde çok yüksek ayırt ediciliğe sahiptir. Ancak ayırt edici olmayan bir işaret yoğun kullanım sonucunda tek bir işletmeyi gösterir hale gelirse bu durumda marka tescil edilebilir. Ancak markanın tescil edilmesi haksız rekabet kuralları içinde normalde serbest kalması gereken işaretin başkalarınca kullanımını engellemez. Ayırt edicilik sektörel bir değerlendirme olduğu için bu konuda bilirkişi görüşüyle hakim bağlıdır.


Yargıtay 11. Hukuk Dairesi 2020/1985 E. , 2021/4395 K.

Mahkemece tüm dosya kapsamına göre; başvuruda kullanılan ibarenin kullanımı zorunlu, jenerik, vasıf belirtici niteliği itibariyle tescil kapsamına alınan malların hizmetlerin ayrılmaz bir parçası olması karşısında işaretin fonksiyonel açıdan anılan malların hizmetlerin serbest bir unsuru olarak değerlendirilmemesi sebebiyle işaretin malları, hizmetleri piyasada ferdileştirerek, teşhis edilebilir kılmaktan ve bu bağlamda malları hizmetleri talep edenlerce başka işletmelerin ürünlerinden ve hizmetlerinden ayırt edebilmesini olanaksız kıldığı, “FIRIN BURGER” ibaresinden müteşekkil işaretin başvuru kapsamında yer alan mal ve hizmetler için somut olarak ayırt edicilik vasfı bulunmadığından başvurunun 556 sayılı KHK m. 7 a, c, d bendi hükümleri gereğince ve işaretin kullanımla ayırt edicilik kazandığına ilişkin kanıtın da bulunmadığı gerekçeleriyle davanın reddine karar verilmiştir.
Kararı, davacı vekili temyiz etmiştir.
Dava, YİDK kararının iptali ve tescil istemine ilişkin olup, Mahkemece davacının başvurusunun konusu olan “FIRINBURGER” işaretinin 556 sayılı KHK’nın 7/1-a-c-d maddeleri kapsamında marka olamayacak işaretlerden olduğu ve kullanma ile de ayırt edicilik kazandığının ispat edilemediği gerekçesiyle davanın reddine karar verilmiş ise de; Mahkemece alınan bilirkişi raporuna göre ayırt edicilik kazanan ve böylece tescil engelini aşan “FIRINBURGER” işaretinin marka olabileceği belirtilmiştir. Mahkemece rapor alınması gereği duyulduktan sonra bilirkişi görüşüne itibar edilmediğine göre; sektör bilirkişisi de dahil edilmek suretiyle oluşacak yeni heyetten rapor alınıp, işaretin kullanmayla ilgili mal ve hizmetler bakımından ayırt edicilik kazandığı yönünde dayanılan davacı delilleri de birlikte değerlendirilerek sonucuna göre bir karar verilmesi gerekirken yazılı gerekçe ile davanın reddine karar verilmesi doğru olmadığından kararın temyiz eden davacı yararına bozulması gerekmiştir.

Ankara Kahve Festivali, Markanın Ayırt Ediciliği 2320

https://dspace.ankara.edu.tr/xmlui/bitstream/handle/20.500.12575/30241/tarik_mutluoglu_tez.pdf?sequence=1&isAllowed=y


marka dava marka dava  marka ankara dava marka ankara dava  marka ankara avukat marka ankara avukat marka ankara yidk marka ankara yidk  yidk kararı iptali yidk kararı iptali  yidk kararı iptali avukat yidk kararı iptali avukat  yidk kararı iptali ankara avukat yidk kararı iptali ankara avukat  türk patent dava türk patent dava  türk patent avukat türk patent avukat  türk patent ankara avukat türk patent ankara avukat yidk kararı iptali davası yidk kararı iptali davası  patent kararı iptali patent kararı iptali

Article Categories:
Marka

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir