Taklit ürün alınması oldukça yaygın. Tüketiciler birçok zaman aldıkları ürünün taklit olduğunu bilmiyorlar ve çoğunlukla ürün taklit bile olsa taklit olmasını dert etmiyorlar.
EUIPO’nun son araştırmasına göre AB vatandaşları salgın öncesine göre daha fazla taklit ürün satın alıyorlar.
EUIPO Kıdemli Yöneticisi Christian Archambeau’ya göre online ticaretin artması yerel ve global bazda taklidin de artmasına neden oldu.
Ankete katılanların yüzde ellisinden fazlası geçen yıl bilerek veya bilmeyerek bir taklit ürün aldıklarını ifade ettiler. Almanya’da %15*24 arasındaki katılımcıların %39’unun taklit ürün aldığı tespit edildi. Araştırma taklidin en çok Yunanlılar arasında yaygın olduğu(%62) en az da Çekler’de yaygın olduğunu(%24) göstermiştir.
Taklit alma isteğini ailenin, arkadaşların ve de marka elçisi olan ünlülerin yarattığı tespit edilmiştir.
Birçok genç tüketici sahte ürünlere yönlendirildiklerini ve sahte ile gerçeğini ayırmanın çok güç olduğunu ifade etmiştir.
Sahtecilik en çok giysi ve aksesuar(%17), elektronik ürünleri(%13), kozmetik ve parfüm(%12) ürünlerinde yoğunlaşmaktadır.
İşyerinde Taklit Ürün, İnternet Satışı
Taklit Ürünün Kendi İşyerinden Alınmadığı Savunması 6708
Suça Konu Ürünlerin Taklit Olduğunu Bilmedeki Haklılık, Marka Ceza
Marka Ceza, Taklit Ürünleri Birlikte Satma
Taklit Ürün, İşyerinde Çalışana Ceza Verilmesi