Customise Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorised as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyse the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customised advertisements based on the pages you visited previously and to analyse the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Haz 9, 2022
546 Views

Covid Sonrası Sahte Ürün Ticaretindeki Artış

Written by
banner

Taklit ürün alınması oldukça yaygın. Tüketiciler birçok zaman aldıkları ürünün taklit olduğunu bilmiyorlar ve çoğunlukla ürün taklit bile olsa taklit olmasını dert etmiyorlar.

EUIPO’nun son araştırmasına göre AB vatandaşları salgın öncesine göre daha fazla taklit ürün satın alıyorlar.

EUIPO Kıdemli Yöneticisi Christian Archambeau’ya göre online ticaretin artması yerel ve global bazda taklidin de artmasına neden oldu.

Ankete katılanların yüzde ellisinden fazlası geçen yıl bilerek veya bilmeyerek bir taklit ürün aldıklarını ifade ettiler. Almanya’da %15*24 arasındaki katılımcıların %39’unun taklit ürün aldığı tespit edildi. Araştırma taklidin en çok Yunanlılar arasında yaygın olduğu(%62) en az da Çekler’de yaygın olduğunu(%24) göstermiştir.

Taklit alma isteğini ailenin, arkadaşların ve de marka elçisi olan ünlülerin yarattığı  tespit edilmiştir.

Birçok genç tüketici sahte ürünlere yönlendirildiklerini ve sahte ile gerçeğini ayırmanın çok  güç olduğunu ifade etmiştir.

Sahtecilik en çok giysi ve aksesuar(%17), elektronik ürünleri(%13), kozmetik ve parfüm(%12) ürünlerinde yoğunlaşmaktadır.


İşyerinde Taklit Ürün, İnternet Satışı

Taklit Ürünün Kendi İşyerinden Alınmadığı Savunması 6708

Suça Konu Ürünlerin Taklit Olduğunu Bilmedeki Haklılık, Marka Ceza

Marka Ceza, Taklit Ürünleri Birlikte Satma

Taklit Ürün, İşyerinde Çalışana Ceza Verilmesi

Article Categories:
Marka

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir