2021 yılında Amazon 12.000 kişiyi müşterileri, markaları, iş ortaklarını sahtecilikten kurtarmak için işe alarak 950 milyon dolarlık yatırım yaptı.Bu yatırım neticesinde 2020 yılındaki 6 milyon sahtecilik uyarısı 2021 yılında 2,5 milyona düştü.
AMAZON’un raporundaki en dikkat çekici husus 2022 yılında sahtecilik ile mücadele konusundaki mücadelenin müşterileri de kapsayacak şekilde genişletilmesi yönündeki stratejidir.
Gerçekten de alınan tedbirlerle sahtecilik azaltılsa bile talep olduğu sürece bir şekilde devam edecektir. Bu nedenle müşterilere sahte ürünlerin sağlığa ekonomiye zararları konusunda eğitim vermek müşterileri ikna etmek taklitle mücadele konusundaki en etkili yöntem olacaktır.
Ancak hem online ticarete olan ilginin artması hem de dünya çapında ve tabii ki katmerli şekilde Türkiye’de enflasyon, fiyat artışları nedeniyle müşterilerin alım gücünün zayıflaması nedeniyle bu tip markaları ürünlerin statü sembolü olması nedeniyle önceden pahalı da olsa lüks ürünler alan bir kısım müşteri sahte ürünlere yönelmektedir.
Covid Sonrası Sahte Ürün Ticaretindeki Artış
Marka Ceza, Ürünlerin Sahte Olduğunu Bilmiyordum Savunması