Customise Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorised as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyse the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customised advertisements based on the pages you visited previously and to analyse the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Haz 10, 2022
513 Views

AMAZON’un Taklitle Mücadele Raporu

Written by
banner

2021 yılında Amazon 12.000 kişiyi müşterileri, markaları, iş ortaklarını sahtecilikten kurtarmak için işe alarak 950 milyon dolarlık yatırım yaptı.Bu yatırım neticesinde 2020 yılındaki 6 milyon sahtecilik uyarısı 2021 yılında 2,5 milyona düştü.

AMAZON’un raporundaki en dikkat çekici husus 2022 yılında sahtecilik ile mücadele konusundaki mücadelenin müşterileri de kapsayacak şekilde genişletilmesi yönündeki stratejidir.

Gerçekten de alınan tedbirlerle sahtecilik azaltılsa bile talep olduğu sürece bir şekilde devam edecektir. Bu nedenle müşterilere sahte ürünlerin sağlığa ekonomiye zararları konusunda eğitim vermek müşterileri ikna etmek taklitle mücadele konusundaki en etkili yöntem olacaktır.

Ancak hem online ticarete olan ilginin artması hem de dünya çapında ve tabii ki katmerli şekilde Türkiye’de enflasyon, fiyat artışları nedeniyle müşterilerin alım gücünün zayıflaması nedeniyle bu tip markaları ürünlerin statü sembolü olması nedeniyle önceden pahalı da olsa lüks ürünler alan bir kısım müşteri sahte ürünlere yönelmektedir.


Covid Sonrası Sahte Ürün Ticaretindeki Artış

Marka Ceza, Ürünlerin Sahte Olduğunu Bilmiyordum Savunması

Article Categories:
Marka

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir