Customise Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorised as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyse the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customised advertisements based on the pages you visited previously and to analyse the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Şub 9, 2023
849 Views

Mağazaların tasarımları marka olarak tescil edilebilir mi?

Written by
banner

Starbucks, Apple Shop, Lacoste, MAC hatta NUSR-ET gibi birçok marka, marka kimliği çalışmalarının bir parçası olarak mağazalarını çok özel bir şekilde tasarlamakta ve dünya çapında bu mağazaların aynı görünümde olmasına çok dikkat etmektedirler. Peki mağazaların bu görünümleri marka olarak tescil edilebilir mi?

EUIPO Birinci Temyiz Kurulu ülkemizde de mağazaları bulunan KIKO isimli kozmetik mağazasının tasarımının marka olarak tescilinin reddi konusunda yaptığı değerlendirmede, “tek başına veya birbiriyle kombinasyon halinde ki şekil, çizgi ve renk özelliklerinin hiçbirinin kozmetik perakende sektörünün normlarından veya geleneklerinden önemli ölçüde sapmadığı” sonucuna varmıştır. Mevcut davada, Yüksek Mahkeme, bu önceki EUTM reddinin, telif hakkı uygulamasına ilişkin mevcut yargılama bağlamında alakasız olduğuna karar vermiştir.

Kurul daha önce Apple mağazalarının tasarım hakkında verdiği kararda, tescili talep edilen mağaza tasarımının oldukça ayırt edici olduğu gerekçesiyle tesciline olanak sağlamıştır(ECJ 10 Temmuz 2014 C-421/13).

Dolayısıyla mağaza tasarımlarında da diğer marka tescillerindeki prensipler geçerli olacaktır. AB uygulamasında Sieckmann Kriterleri(ECJ 12 Aralık , 2002 C-273/00)  olarak bilinen marka tescilinde yasal standardı oluşturan kriter vardır; işaret açık (belirsiz değil), kesin (örneğin, bir renk yalnızca mor olarak tanımlanamaz), bağımsız (örneğin müzik notaları), kolay erişilebilir (örneğin, Pantone uluslararası veri tabanı), anlaşılır, dayanıklı (grafik sunum tutarlı kalmalıdır) ve objektif olmalıdır.


Marka Tescilinde Mutlak Ret Nedenleri

MARKA TESCİLİNDE NİSPİ RET NEDENLERİ    

https://hukuk.deu.edu.tr/dosyalar/dergiler/DergiMiz5-1/PDF/eroglu.pdf

https://curia.europa.eu/jcms/upload/docs/application/pdf/2014-07/cp140098en.pdf

https://www.wired.co.uk/article/apple-retail-store-trade-mark

https://lawdit.co.uk/readingroom/the-sieckmann-criteria

https://www.mondaq.com/uk/trademark/961522/application-of-cofemel-and-kiko

https://www.mhc.ie/latest/insights/protecting-your-ip-on-the-shop-floor-kiko-and-apple-set-the-trend

Article Categories:
Marka

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir