Customise Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorised as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyse the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customised advertisements based on the pages you visited previously and to analyse the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Oca 14, 2025
98 Views

Rehber Öğretmenlerin Görev ve Sorumlulukları

Written by

Millî Eğitim Bakanlığı Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri Yönetmeliği, rehber öğretmenlerin (psikolojik danışmanların) görev ve sorumluluklarını detaylı bir şekilde tanımlar. İşte ilgili maddeler:

Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetlerinin Amaçları ve İlkeleri

• Madde 4: Rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerinin amacı, bireylerin sosyal duygusal, akademik ve kariyer gelişimlerini desteklemektir.

• Madde 5: Bu hizmetler, planlı, programlı ve bilimsel esaslara dayalı olarak sunulan profesyonel hizmetlerdir.

Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmet Türleri

• Madde 6: Rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri, sosyal duygusal, akademik ve kariyer gelişim alanlarında sunulur.

• Madde 7: Bu hizmetler, okul öncesi, ilkokul, ortaokul, ortaöğretim ve hayat boyu öğrenme kurumlarında bireylerin gelişim özellikleri dikkate alınarak uygulanır.

Hedeflerin Belirlenmesi ve Programların Hazırlanması

• Madde 9: Rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri kapsamında genel hedefler Bakanlıkça, yerel hedefler il yürütme komisyonlarınca, özel hedefler ise eğitim kurumlarınca belirlenir.

• Madde 10: Okul rehberlik ve psikolojik danışma programı, genel, yerel ve özel hedeflere uygun olarak hazırlanır ve tüm öğrencileri kapsayacak faaliyetleri içerir.

Uygulama ve Değerlendirme

• Madde 11: Rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri; bireysel ve grupla psikolojik danışma, psikoeğitim programları, akran temelli çalışmalar, seminerler ve sınıf rehberliği çalışmaları gibi faaliyetlerle yürütülür.

Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri İl Yürütme Komisyonu

• Madde 12: İl millî eğitim müdürlüklerinde, rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerinin il düzeyinde planlanması amacıyla il yürütme komisyonu oluşturulur.

• Madde 13: Bu komisyon, ildeki rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerine ilişkin ihtiyaçları belirler, yerel hedefleri saptar ve hizmetlerin etkin bir şekilde yürütülmesini sağlar.

Bu maddeler, rehber öğretmenlerin (psikolojik danışmanların) görev ve sorumluluklarını belirlemekte olup, detaylı bilgi için ilgili yönetmeliğin tamamının incelenmesi önerilir.

#rehberöğretmen #rehberöğretmengörevleri #rehberlikvepsikolojikdanışmahizmetleriyönetmeliği

Article Categories:
Blog

Comments are closed.