Kas 7, 2014
2 Views

Markalar Arasındaki Görsel, Duysal ve Kavramsal Benzerlik

Written by

Malum olduğu üzere markalar arasındaki benzerlik değerlendirmesi görsel, duysal ve kavramsal açıdan en önemlisi potansiyel müşterinin bakış açısından yapılır(03 Ekim 2009 ECJ C–498/07 Aceites del Sur-Coosur SA v Koipe Corporación and OHIM)

 ATAD’ın Canon kararında da belirtildiği üzere; markalar arasındaki benzerlik değerlendirmesi ilgili bütün faktörler dikkate alınarak yapılır ve ATAD’ın Becker kararında belirtildiği üzere; bu faktörlerden birisinin dahi dikkate alınmaması bir bozma nedenidir(ATAD 24.06.2010, C-51/09 Barbara Becker)

Sherman’a göre; Markaların benzerliği değerlendirilirken markanın arkasındaki fikir üzerinde de durulmalıdır(Lionel Bently, Brad Sherman Intellectual Property Law Second Edition S. 857)

OHIM itiraz kılavuzunun markaların mukayesesi kısmında bu husus şu şekilde belirtilmiştir: Bir manası olan markaların kavramsal mukayesesinde ifade bir bütün halinde ele alınmalı tek tek sözcükler üzerinde durulmamalıdır(OHIM Opposition Manuel Comprasion of Signs Part 2 Chapter 3 S.

Yasaman’a göre de; bilindiği üzere iltibasın varlığı araştırılırken markaların fonetik ve görsel benzerliğinden ziyade anlam bakımından değerlendirmesi yapılmaktadır(Prof. Dr. Hamdi Yasaman Marka Hukuku Bilirkişi Raporları C.III S. 452- 453).

Article Categories:
Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir