Aynı veya benzer markalar hakkında önceden verilmiş mahkeme kararları Yargıtay tarafından karıştırma riskinin varlığı konusunda güçlü delil olarak kabul edilmektedir.
Yargıtay 11. HD 2007/1679-2009/3943 sayılı kararında; aynı hususa ilişkin kesinleşmiş bir mahkeme kararı ve davalı kurumun bir kararı söz konusu olup her ne kadar önceki davada verilen karar bu dava için HUMK’un 237. maddesi kapsamında kesin hüküm oluşturmazsa da yapılan açıklamalar çerçevesinde bu uyuşmazlığın çözümünde güçlü bir delil niteliğinde sayılacağından mahkemece bu durumun bu çerçevede nazara alınması gereklidir(Yargıtay 11. HD 2007/1679-2008/3943).
Aynı veya benzer markalara ilişkin kararlar varken farklı yönde karar verilecekse de bunun nedeninin aynı ölçüde güçlü bir şekilde açıklanması gereklidir.
Tanınmış Markalarda İltibas 2315
OOPS v VIOOPS! Kısa Markalarda Karıştırılma
Markalar Arasında Karıştırılma İhtimali; Esas ve Yardımcı Unsurların Tespiti
Markaların Benzerliği NEVİN 414
Manyaslı Şahinoğlu v Şahin Markaların Benzerliği 2335