Oca 24, 2020
3 Views

Aynı Markalar Arasında Verilmiş Karıştırma İhtimali Kararlarının Etkisi

Written by
banner

Aynı veya benzer markalar hakkında önceden verilmiş mahkeme kararları Yargıtay tarafından karıştırma riskinin varlığı konusunda güçlü delil olarak kabul edilmektedir.

Yargıtay 11. HD 2007/1679-2009/3943 sayılı kararında; aynı hususa ilişkin kesinleşmiş bir mahkeme kararı ve davalı kurumun bir kararı söz konusu olup her ne kadar önceki davada verilen karar bu dava için HUMK’un 237. maddesi kapsamında kesin hüküm oluşturmazsa da yapılan açıklamalar çerçevesinde bu uyuşmazlığın çözümünde güçlü bir delil niteliğinde sayılacağından mahkemece bu durumun bu çerçevede nazara alınması gereklidir(Yargıtay 11. HD 2007/1679-2008/3943).

Aynı veya benzer markalara ilişkin kararlar varken farklı yönde karar verilecekse de bunun nedeninin aynı ölçüde güçlü bir şekilde açıklanması gereklidir.


Tanınmış Markalarda İltibas 2315

OOPS v VIOOPS! Kısa Markalarda Karıştırılma

Markalar Arasında Karıştırılma İhtimali; Esas ve Yardımcı Unsurların Tespiti

Markaların Benzerliği NEVİN 414

Manyaslı Şahinoğlu v Şahin Markaların Benzerliği 2335

 

Article Categories:
Marka

Comments to Aynı Markalar Arasında Verilmiş Karıştırma İhtimali Kararlarının Etkisi

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir