Markaya tecavüzün söz konusu olması için kullanım olması ve bu kullanımın markasal olması gereklidir. Bir işaretin adres bildirmek, malın üretim zamanı, kalitesi, kullanım amacı, gibi özelliklerini bildirmek amacıyla kullanılması durumunda markasal bir kullanımdan bahsedilmeyecektir. Coğrafi yer isimlerini, tasviri isimleri içeren markalarda bu tip durumlarla çok sık karşılaşılır. Örneğin Liv Hostipal Çankaya v Çankaya Hastanesi davasında “çankaya” ibaresinin Liv Hospital tarafından kullanımını hukuka uygun bulunmuştur.
Markasal kullanım markanın belli bir piyasa yaratacak şekilde kullanımıdır. Markasal kullanımın marka avukatları tarafından açılan tecavüz davalarında ispat edilmesi gerekir. Karşı tarafın sadece kullandığını öne sürmek yeterli olmayacaktır. Ticaret unvanı veya işletme adı olarak kullanım durumunda markasal bir kullanımdan bahsedilebilir mi bu husus davalarda tartışma konusu olmaktadır. Ticaret unvanı taciri diğer tacirlerden marka ise malı diğer mallardan ayırır. Ancak unvan unvan fonksiyonunu aşan bir şekilde kullanılırsa bu durumda markasal bir kullanımdan bahsedilecektir. Ticaret unvanı ne zaman nnvan fonksiyonunu aşarın kesin bir sınıfı olmamakla birlikte unvan hizmetlerde kullanılıyorsa markasal kullanımın sınırı çok daha düşük olacak çoğunlukla hizmette unvan kullanımı markasal kullanım olarak kabul edilecektir.
Markasal Kullanım, İşletme Adı Olarak Kullanılması